גוב האריות

הייתי צריך לחדש את הדרכון. קורה. רק המחשבה על התור למעלית העולה למשרד הפנים, התור לדלפק, ועל התזה שאני צריך להגיש (זה לא קשור, זה סתם עוד מועקה) גרמו לי לחום, אבל לפני שאפשר היה לטגן עלי ביצה, נזכרתי כמה גידי גוב התעצבן כשגנבו לו את ה-gov, או במילים אחרות, נזכרתי שיש למשרד הפנים אתר אינטרנט, והקלקתי את דרכי לשם.

אחרי עוד כמה קליקים קטנים הגעתי לדף הזה. כיוון שהדרכון שלי הוא בן יותר מ-10 שנים, יש צורך להוציא דרכון חדש. בבקשה תקליקו על הקישור ואמרו לי אם אתם מבינים מה צריך לעשות. האם למלא טופס מקוון? האם אפשר רק לשלם באופן מקוון אבל למלא טופס באופן ידני? האם לגשת למשרד או שאפשר לעשות הכל בשליחת מכתבים? אם אני שולח במכתב, האם עדיין אפשר לשלם במקוון? ואם לא, איך משלמים?

אחרי שקראתי את הכתוב שם 3-4 פעמים, התחלתי פחות או יותר להבין מה מתרחש, והחלטתי למלא את הטופס המקוון. הקלקתי על הקישור, ואז קיבלתי את ההודעה הבאה:

על מנת למלא את הטופס בצורה נוחה ויעילה עליך להוריד את תוכנת סרגל הכלים

שזה כמובן שקר וכזב. אין כל אפשרות למלא את הטופס ללא תוכנת סרגל הכלים. אין פה שום עניין של נוחות ויעילות. יש עניין של למלא או לא למלא. שפשפתי שוב את העינים, ועשיתי ריפרש למסך. מה?! אני צריך להתקין סרגל כלים כדי למלא טופס? זהו שכן. באותו הזמן לא הייתי על המחשב שלי בביתי אלא באוניברסיטה, שם אין לי הרשאה להתקין תוכנות על המחשב, ולכן אין לי כל אפשרות להתקין את הסרגל, ומן הסתם לא אוכל למלא את הטופס. כבר הייתי קרוב (מאוד!) ללוותר עד שהסתבר לי שמילוי הטופס באינטרנט עולה 170 ש"ח בלבד לעומת 250 בלשכה עצמה. אוקי, על הפרש כזה במחיר אני מוכן גם להתקין סרגל. חזרתי הביתה בערב והתקנתי את הדרוש. מכאן והלאה כבר הכל פחות או יותר זרם. לפי ההוראות שלחתי את הדרכון הישן בדואר ישראל בתוספת שתי תמונות דרכון עדכניות, ואחרי מספר ימים הגיע דרכון חדש ישר הביתה.

אחרי מילוי הטופס המקוון נתבקשתי למלא טופס משוב. כתבתי להם שאני לא מבין מדוע עבור האתר של הבנק שלי אני לא צריך להתקין סרגלי כלים, אבל כדי לחדש דרכון אני כן צריך. אני עדיין מחכה לתשובה.

6 תגובות בנושא “גוב האריות

  1. סרגל הכלים מסוגל לאסוף מידע ? להצפין ? מה המטרה שלו ? יש הסבר ? כמה סימני שאלה אפשר להקליד בתגובה אחת ?

  2. לצערי יש לי אחד יותר טוב:

    נסה להכנס לאתר של המשטרה, למצוא טופס בו ניתן למלא תלונה (הכי טוב לחפש את זה של עבירות מחשב ומידע) ואז גם שהוא יעבוד, ובכלל, אם אתה עובר את כל זה, ובסופו של דבר חוזרים אליך ומבקשים שוב את כל הפרטים בע"פ – נסה אחרי השלב הזה לא לקבל שיחת טלפון כעבור שעה מקצין שאומר שהתלונה שלך לא רלוונטית ומשטרת ישראל לא תעשה איתה כלום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *